Ideologická zelená zaslepenost slavila uplynulý týden v Evropském parlamentu dílčí vítězství. Progresivistická levice 7. 6. prosadila, že po r. 2035 se nebudou smět vyrábět a na trhu registrovat nové vozy se spalovacími motory.

Tento dílčí zákon je součástí legislativního balíčku 14 opatření, jimiž se pod názvem Fit for 55 má postupně na tvrdo realizovat EU politika Green Deal, tedy snížení emisí CO₂ o 55 procent. Celá EU se na produkci CO₂ ve světě podílí zhruba z 8 %, automobily pak z 0,6 %.

Jedinou přípustnou varianta bude už za 12 let pouze auto na baterky. Doslova i v přeneseném slova smyslu. Návrhy, aby asi 10 % prodejů nových vozů bylo rezervováno pro jiná technologická řešení, jako jsou např. firmou Porsche vyvíjená syntetická paliva, což by bez celkové náhrady vozového parku umožnilo používat i stávající spalovací motory, neprošly. Výsledek podléhá schvalování v Radě evropských států a bude na předsednictví České republiky, zda najde hlasovací většinu pro tento návrh Evropské komise a parlamentu.

Celkem pro návrh hlasovalo 339 z 612 přítomných europoslanců, proti bylo 249. Pro návrh ve středu zvedli ruku i čtyři čeští europoslanci. Konkrétně Markéta Gregorová, Marcel Kolaja a Mikuláš Peksa (všichni z Pirátů) a Luděk Niedermayer (TOP 09). Europoslanec Stanislav Polčák (STAN) se při hlasování zdržel. Ostatní přítomní čeští europoslanci hlasovali proti, konkrétně to byli čtyři z ODS (Jan Zahradil, Alexandr Vondra, Evžen Tošenovský a Veronika Vrecionová), dva z KDU-ČSL (Michaela Šojdrová a Tomáš Zdechovský), dále čtyři z hnutí ANO (Dita Charanzová, Martina Dlabajová, Martin Hlaváček a Ondřej Knotek), dva z SPD (Hynek Blaško a Ivan David), komunistická poslankyně Kateřina Konečná a dále Radka Maxová (zvolena za hnutí ANO).

Zákaz spalovacích motorů už loni v prosinci odmítl předseda vlády ČR Petr Fiala. V interview pro televizi CNN Prima News zdůraznil, že většina Čechů nepoužívá osobní auta jako nějaký luxus, ale zásadní podmínku pro svůj život a práci. Nicméně premiér by se měl vážně zamyslet nad tím, že ve vládní pětikoalici se snaží doslova uřídit pytel zelených blech, když koaliční Pirát zásadní vládní postoj v hlasování svých europoslanců zcela ignorovali. O europoslanci Luďku Niedermayerovi, který se už dávno stal nejtvrdším stoupencem zelené ideologie, je už zbytečné hovořit jako o členu kdysi středopravicové TOP09.

Daleko horší je rozhodnutí o zákazu výroby a prodeje aut se spalovacími motory pro český průmysl. Jeho výsledky totiž právě tuzemský automobilový průmysl zásadně ovlivňuje, když ještě v nedávné době konjunktury tvořil 10 % HDP a čtvrtinu exportu. Autoprůmysl dával v ČR dosud přímo dobrou práci 180 tisícům zaměstnanců u tří automobilek Škoda, Hyundai a Toyota a u dodavatelů dílů, dalších na 400 tisíc lidí život tento resort nepřímo.

Česká vláda zřejmě nebude mít sílu na zlomení tohoto zákazu, i když v Česku samém se spotřebitelé elektromobilitě otočili zády: ze zhruba 6,2 milionu registrovaných osobních vozů je jen 11.337 čistě elektrických, tedy 1,8 promile. To se rovná v podstatě statistické chybě. Přitom za 7 let má být v Česku dle progresivistů 500.000 e-aut, v minimální variantě „jen“ 200.000. Vsadit na jedné straně na monopolní pohon mobility elektřinou a na druhé straně důsledně likvidovat její stabilní zdroje (v minulých letech skončilo 2000 MW stabilního výkonu v uhelných elektrárnách a stavba nový jaderných reaktorů si vyžádá20-30 let), to připomíná podřezávání doslova celého stromu, na němž sedí naše společnost a civilizace. Nebo někdo snad vykládá v ordinaci MUDr. Chocholouška, jak od října do března a i v noci nabíjí svůj elektrovůz ze solárních panelů nebo z nějakých baterií v garáži?

Je otázkou, zda kabinet Petra Fialy zelené blechy z kožichu své vládní odpovědnosti vyklepe, nebo ne. Voliči by si ale jména českých stoupenců zelené ideologie měli pro příští volby dobře zapamatovat. Protože pseudozelené fantasmagorie o zázračných a dosud efektivně neexistujících technologiích, jejichž prosazovateli tito politici jsou, mají bez jakýchkoli pochybností klíčovou vinu za 10 měsíců stupňované ničení českých podniků a domácností neúnosnými cenami energie. Zlikvidovat k tomu autoprůmysl, dosud kvetoucí obor české ekonomiky, to se rovná národohospodářské (sebe)vraždě.

Share This